Sköt dig själv - låt mig ta hand om min mark som jag vill.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3035888.ab

Anders Westgårhd whinar över att Sverige, ur en estetisk synvinkel, har förfallit. Det känns som att han vill stänga in Sverge i en alldeles för liten push up-BH, vaxa Sveriges bikinilinjer och tvinga Sverige att strutta runt i rött läppstift och höga klackar. Vad hände med den naturliga looken? Att låta buskarna gro precis som de är ämnade att gro? Ibland har vi våra dagar av förjävlighet, flottigt hår och acne i pannan. Det har Sverige också. Sverige är som en vackert åldrande kvinna. Brösten är inte längre två äppelhalvor och rak hållning. Vårt land får också lov att åldras.

Sen ska Anders ge blanka fan i hur jag använder min mark. Vill jag ha ett gammalt bilvrak på min tomt så är det min sak, och jag tänker inte flytta på den för att en genomresande Anders tycker att det inte passar sig. Om jag vill hänga upp skyltar med slarvig stavning så får väl Anders skylla sig själv om han inte pallar deschifferera "Varning för elg". Och framförallt, jag får fanimej måla huset neongrönt om det känns bra. Är det du eller jag som betalar för att bo där, ditt lilla skadedjur?

Sen finns det självfallet gränser. Det är aldrig okej att hälla en dunke bensin rakt ner i vattnet eller liknande. Men det som Anders har ett problem med verkar vara den uteblivna fintrimningen.

Kommentarer
Postat av: Roger

Ja va ska man säga om ditt omdöme! Det skadar inte om det är snyggt i sverige och du får gärna ha en skrotbil på din tomt men ha den i garaget! Så dina grannar slipper se din gamla bil för den är också en miljöbov med rost och oljeläckage. Jag antar att du tänkt igenom ett åldrande sverige när du jämför med en kvinna som lever i c:a 80-85år. Sverige får vi hoppas lever längre än så för dina barns skull!

2008-08-05 @ 14:46:27
Postat av: Håll sverige rent

Ja va ska man säga om ditt omdöme! Det skadar inte om det är snyggt i sverige och du får gärna ha en skrotbil på din tomt men ha den i garaget! Så dina grannar slipper se din gamla bil för den är också en miljöbov med rost och oljeläckage. Jag antar att du tänkt igenom ett åldrande sverige när du jämför med en kvinna som lever i c:a 80-85år. Sverige får vi hoppas lever längre än så för dina barns skull!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0