Finns ett lättare sätt - skaffa en ätstörning

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article3029046.ab

Så oerhört opraktiskt med alla tips på viktminskning som står i ovan länkade artikel. Glöm allt det där och lyd mitt råd istället: skaffa en ätstörning (lutandes mot anorexia). Skaffar du dig en tillräckligt negativ syn på mat och din kropp så kommer det här garanterat att funka. Det är ingen slump att anorektiker har lättare att nå undervikt än folk som "käkar nyttigt". Svält din kropp så kommer du att se resultat.

Jag inser att det låter som att jag driver nu, men jag är verkligen helt seriöst. Jag är fullt övertygad om att folk som kör pro-ana snart kommer att finna det mycket lättare att nå idealvikten än om du lägger ner tid, pengar och energi på att äta annorlunda och träna annorlunda och sakta men säkert förlora ett halvt kilo i veckan - fy vad boooring. Visst, träning i kombination med svält innebär att du också går ner i vikt (musklerna förtvinar t ex) men egentligen kan det faktiskt bara räcka med normal aktivitet och ytterst lite mat.

Så, om ni verkligen är ute efter den där slimmade idealkroppen - try to go pro-ana. Det kommer att hjälpa!

Kram
//Fisk


Kommentarer
Postat av: Anonym

du är ju sjuk i huvudet. man mår ju för fan skit piss av att ha en ätstörning. och man mår bra av att äta nyttigt. där är skillnaden.

2008-08-10 @ 01:28:20
Postat av: slim jim

Haha, det är ju sant?!

Jag blir också trött på alla nichade kostråd till höger och vänster. Jag säger som Paolo Roberto, det är tamejfan ingen raketforskning, det här; äter du för mycket och rör på dig för lite så går du upp i vikt och vice versa. Jag har ingen som helst respekt för många människor som bara går och beklagar sig när allt egentligen handlar om lathet. Det finns inga genvägar - rör på dig mer och/eller ät mindre och häll käft!!!

2008-08-10 @ 13:56:45
Postat av: Madelene

shit. bra tips.. verkligen

2008-08-11 @ 21:07:02
URL: http://mjukvarelse.blogg.se/
Postat av: Hahah..

Slim Jim, hahah...Håller helt med dig. Trött på människor som gnäller att dem är tjocka... va fan, man har väl bara sig själv att skylla? Det är ytterst få som är tjocka fast det levt nyttigt och haft ett väldigt aktivt liv redan från start. Tyvärr så stryker dem med på samma kam jag drar nu, jävla slöhögar...ut och bränn lite och lägg om kosten så slipper ni gnälla sen.

2008-08-12 @ 11:49:58
URL: http://tezzablack.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0