Reebok tar ut svängarna i sin marknadsföring - kapar fötter.
Ett antal fötter har på ett mystiskt sätt under årets lopp flytit iland i Kanada. Polisen är förbryllade.
Ja, utan tvekan bord de väl vara det. Det är inte varje år man hittar sammalagt fem fötter vid den kanadensiska kusten. I artikeln nämns ingenting om huruvida några av dessa fötter kanske är par, men man uppger i alla fall att en av fötterna som flöt iland var klädd i en Reebok-sko. Detta får oss att tro att det egentligen rör sig om ett PR-trick.
Reebok har alltså verkligen tagit ut svängarna i sin marknadsföring och förmodligen lemlästat U-landsinvånare med syfte om att skapa en monstruöst ståhej gällande dessa mystiska fötter. Jag ser definitivt det fungerande i den här strategin och jag måste berömma Reebok till deras kreativitet. Det här visar att man har satt ribban mycket högt nu för tiden när det gäller PR av olika slag och att man hela tiden måste komma på nya sätt att marknadsföra sig på.
Ge det ett par veckor till så ska ni se att Reebok tillslut kommer att "erkänna" att de har varit involverade i denna skandal. Konceptet kommer sedan att utveckla sig till intervjuer med fötternas ägare, den nya slogan "Your feet would die for Reebok" och masskomsumtion till följd av att alla ser hur välbevarade dessa Reeboks är efter simturen.
Det ryktas även om att andra företag hakar på trenden (exempelvis Rolex som har norpat åt sig en arm och Triumph som tagit en torso i besittning). Dessa kroppdelar beräknas flyta iland inom en snar framtid på utvalda stränder i Nordamerika och Kanada.